wtorek, 12 marca 2013

Dino Valls.

Studiuję historię sztuki, więc naturalnie wiele moich inspiracji bierze się z przedmiotu moich studiów - zarówno ze sztuki dawnej jak i współczesnej. Jednocześnie wielką entuzjastką sztuki najnowszej nie jestem, a przynajmniej ogromnej większości tego co teraz powstaje. Jednak nie przekreślam całej produkcji artystycznej współczesnych twórców, a wręcz przeciwnie staram się wyszukiwać artystów i dzieła, które trafiają w moje gusta i poruszają moją wrażliwość. 

Przekopując się ostatnio przez zasoby sieci trafiłam na bardzo interesującego malarza hiszpańskiego - Dino Valls. Z fascynacją przekopywałam się przez jego ogromną galerię dostępną na stronie internetowej twórcy. Niektóre obrazy od razu w mojej wyobraźni trafiły na kolczyki i inną biżuterię. Dzisiaj pokarzę trzy gotowe komplety. Kilka wciąż czeka na realizację.




Necessitas, (detal),  2009.


Trivium, (detal), 1999.

Zachęcam do przejrzenia galerii Dino Valls'a. Ostrzegam - nie jest to delikatne i proste malarstwo. Mną dość mocno wstrząsnęło i zaczarowało ikonograficznym bogactwem symboli i znaków.




1 komentarz: